هوچهر من

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

رجیم

اصولاً "رجیم"* ، نوعی " رژیم" کودکانه است که دختر من می گیرد!

البته "رجیم" یک تفاوت بنیادی با "رژیم" دارد. وقتی مادر بینوا رژیم می گیرد، بوی هر نوع خوردنی (البته به جز خوردنی های مجاز در رژیم) بزاقش را تحریک می کند و تنها به چوب خط هایی که باید بکشد تا رژیم به پایان برسد می اندیشد تا بتواند تاب بیاورد.

اما در رجیم، وقتی کودک علاقه و اشتهای خوردن ندارد، رجیم دارد!

مثلاً همین هوچهر خودمان از زمانی که سعی کرد، قاشق نان لهیده در چایش را که با پنیر خامه ای مخلوط شده بود به زور بچپاند توی دهانم و با هیچ دلیل و برهانی هم کوتاه نیامد، جز زمانی که مجبور شدم بگویم رژیم دارم، این کلمه را آموخت و از فشار دادن قاشق روی لب هایم دست برداشت. لبخند فاتحانه ای بر لبانش نقش بست؛ چراکه به دستاوردی عظیم دست پیدا کرده بود! لغت مناسبی یافته بود تا در برابر غذا نخوردن به کار بندد.

حالا هربار قاشق غذایی که باب طبعش نیست، به سمت دهان حاج خانوم می رود، ایشان با عشوه لب هایشان را به هم می فشارند و می فرمایند: رجیم دارم!


*rejim



اینجا هم می توانید کامنت بگذارید.