هوچهر من

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Thailand - Phuket




به راستی وقتی پس از سه سال متوالی که دوران بارداری و و بچه داری را بی هیچ سفر طولانی مدتی پشت سر گذاشتم، برایم سفر دلچسبی بود. سفری بود مملو از هیجان، آرامش و زیبایی های بی نظیر منطقه حاره ای.

شهر پوکت، یک جزیره با ساختاری شیک و اروپایی در جنوب غربی کشور تایلند است که در دریای آندمان در جوار اقیانوس هند قرار دارد. در جزیره پوکت توریست های اروپایی به وفور دیده می شوند و در نتیجه بی شباهت به جزایر قناری نیست.

هتل "دوانژیت" که ما در آن ساکن شده بودیم، مجموعه ای بود از انواع اتاق ها و ویلاهایی که در افق گسترده شده و فضای میانشان را با انواع درختان پرورش یافته منطقه حاره ای آراسته بودند. گذراندن پنج روز در این زیبایی و آرامش و سکوت باعث شد تا با ورود به هتل چند ده طبقه ای بانکوک به افسردگی گرفتار شوم!




جزیره پوکت مانند دیگر بنادر، دارای تفریحات آبی بسیاری مانند جت اسکی، پرواز با پاراگلایدر بر روی دریا، کانو سواری و ... می باشد. اطراف جزیره پوکت، جزایر کوچک بسیاری قرار دارند و تورهای متعددی برای بازدید از این مجمع الجزایر وجود دارند. از جمله معروف ترین این تورها تور جزیره جیمز باند و تور جزیره پی پی می باشند.
در تور جزیره جیمز باند، مسافران را با کانو (قایق بادی با پارو) به داخل غارهای اولین جزیره می برند و در بخشی از مسیر در غارهای تودرتوی تاریک، به دلیل کم ارتفاعی غار مربوطه مسافران باید کاملاً به حالت خوابیده درآیند و مسیری سرشار از هیجان و دلهره را پشت سر می گذراند و در جزیره دیگر که به دلیل بازی کردن بخش هایی از فیلم جیمز باند در این جزیره به همین نام معروف شده است، می توان مروارید اصل خریداری کرد.
در تور جزایر پی پی امکان غواصی، شنا در جوار ماهی های آکواریومی، مشاهده آنان و همین طور بازدید از جزیره میمون ها وجود دارد.




در تورهای دیگر که با هیجان و خطرات بیشتر همراه بودند، امکان پرش از آبشار، قایق سواری بر روی رودخانه با امواج خروشان به همراه مشاهده مناظر بسیار زیبای مناطق استوایی، فیل سواری و... وجود داشت.
ما به دلیل همراه داشتن دخترک خردسالمان تنها به تور جزار پی پی قناعت کردیم و شرح این سفر دریایی پرهیجان را در پست بعد برایتان خواهم نوشت.

از دیگر دیدنی های جزیره زیبای پوکت نمایش "پوکت فانتاسی" می باشد که یکی از زیباترین نمایش هایی بود که نا کنون حتی در تلویزیون و.... دیده بودم. این نمایش که در یک آمفی تاتر بسیار مدرن چندصد نفری بسیار بزرگ برگزار می شد، شامل نمایش زیبایی بود با لباس های محلی تایلندی که داستان خلقت را به روایت تایلندی نمایش می دادند. خارج از آمفی تاتر یک مجموعه تفریحی بسیار زیبا، یک باغ وحش کوچک، فروشگاه های فروش جواهرات و اجناس تایلندی، مکانی برای فیل سورای و ... وجود داشت تا توریست های محترم هرچه پول با خود آورده اند، خدای ناکرده به کشورشان باز نگردانند!




سالنی هم که برای شام بین المللیشان تعبیه کرده بودند، باز یک سالن بی نظیر چندصدنفری بود و زنانی با لباس های خاص مشغول پذیرایی بودند و سیل بیشمار جمعیت با نظمی که حاکم بود (نظیر قید کردن شماره میزی که باید روی آن شام میل می کردید بر روی بلیط ورود به سالن) بسیار هوشمندانه به جایی که باید هدایت می شدند و نه انتظاری وجود داشت، نه فشار جمعیتی و نه خستگی بر تن انسان می نشست با حضور در کنار چندصد انسان با نژادها،رنگ ها و زبان های گوناگون.




سه پست دیگر درباب سفر اخیرمان خواهم نوشت که یکی اختصاص دارد به هوچهر در سفر.